<< Klik voor de index >> Navigatie: Gebruiker > Selectie |
U bent uitgenodigd door uw collega (coördinator) om deel te nemen aan de (deel)RI&E. Uw rol in deze (deel)RI&E is het selecteren van de onderwerpen.
Nadat u bent ingelogd, komt u via Taken > Uitvoering in het scherm van openstaande taken:
1.Klik op Invullen onder de kolom Selectie.
Het scherm met de aanwezige onderwerpen wordt geopend.
2.De vragen zijn gerubriceerd op drie niveaus. Het hoogste niveau is de groep, (in dit voorbeeld) Rondgang. Op basis van deze groep zijn er meerdere processen Het Gebouw en Afspraken over verzuim. Binnen deze processen zijn er weer aspecten. Het proces Het Gebouw heeft de volgende aspecten: Elk gebouw en Enkele gebouwen.
3.Om te bekijken welke vragen ‘onder’ de genoemde aspecten zitten klikt u op de naam van het aspect, bijvoorbeeld Bedrijfsnoodplan- Algemeen.
Let op: Dit is meestal géén collega, maar een beheerder van KMO Solutions! |
4.Het kan voorkomen dat er al vinkjes geplaatst zijn bij enkele aspecten. Dit wil zeggen dat de coördinator een sjabloon heeft aangemaakt en gekoppeld heeft aan uw werkplek. U kunt bij Voorgedefinieerde selectie de naam van het sjabloon zien. Het voordeel van een sjabloon is dat de onderwerpen al zijn aangevinkt die u eventueel kunt betrekken bij de (deel)RI&E. Het sjabloon is een hulpmiddel en kan door u gewijzigd worden middels aanvullingen en/of verwijderen van onderwerpen.
5.Selecteer de aspecten die bij u voorkomen en die u wilt opnemen in de (deel)RI&E. U dient een vinkje te plaatsen bij de desbetreffende aspecten.
6.Nadat u alle aspecten heeft geselecteerd, plaatst u een vinkje bij Ik ben akkoord met deze selectie, start de volgende fase en klikt u op Selectie opslaan. U bent klaar met het selecteren van de onderwerpen. Er wordt nu een vragenlijst samengesteld op basis van de door u geselecteerde onderwerpen.
In dit venster kunt u de treffers selecteren en aan uw selectie toevoegen of de zoekactie verfijnen. Per treffer wordt het gehele aspect waar de vraag zich in bevindt aan uw selectie toegevoegd.
|
|
Indien de gebruiker (die de vragen moet invullen) vindt dat hij vragen (uit eenzelfde groep) moet beantwoorden die geen betrekking hebben op de werkplek of niet van toepassing zijn, dan heeft deze medewerker de mogelijkheid om de selectie te laten aanpassen. Dit moet door de desbetreffende gebruiker worden gemotiveerd. Via een e-mailbericht wordt u op de hoogte gebracht dat de selectie aangepast moet worden met daarbij een motivatie waarom. U dient dan nogmaals in te loggen en te overwegen om de selectie aan te passen. |