Scope

<< Klik voor de index >>

Navigatie:  Beheerder > Vragenlijstbeheer >

Scope

Een scope is een groepering van vragen die hetzelfde 'doel' hebben. Een voorbeeld hoe scopes ingezet kunnen worden zijn basis-vragen, en Onderhoudsvragen. Met de basis-vragen zorg je dat je voldoet aan de voorwaarden, met de onderhoudsvragen signaleer je onregelmatigheden. Doordat de vragen in dezelfde aspecten staan, kan je gebruik maken van hetzelfde sjabloon en selectie van het originele onderzoek.

Een ander voorbeeld van scopes is dat vragen onderverdeeld worden in het vakgebied. Zo kan je Arbo-vragen, Milieu-vragen, BHV-vragen en Beveiligingsvragen onderscheiden. Zo kan per onderzoek een specifiek vakgebied van een medewerker uitgelicht worden waardoor alleen de juiste vragen gesteld worden. Tevens beperk je daarmee de vragenset.

Waarom scopes?

Door gebruik te maken van scopes kan je eenvoudig de juiste vragen stellen afhankelijk van de situatie. Wanneer je geen scopes zou kunnen selecteren, maar je beschikt wel over de complete set vragen, zouden vragen door elkaar gesteld worden, waarmee je de 'scope' van het onderzoek verliest.

Bij het aanmaken van nieuwe vragen is het verplicht een scope te selecteren. Via het tabblad Scopes kunnen nieuwe scopes aangemaakt worden, of kunnen er meerdere vragen in bulk gekoppeld worden aan een scope.

beheerder_vragenlijstbeheer_scopes

Hierboven is een screenshot van een ZorgRie applicatie, waarbinnen basis-vragen gesteld worden, en tevens de onderhoudsvragen beschikbaar zijn.