Rollen

<< Klik voor de index >>

Navigatie:  Beheerder > Account- en RI&E beheer >

Rollen

In het hoofdstuk Coördinatoren en Gebruikers kunt u lezen dat u per Coördinator en de Gebruikers daaronder kunt instellen welke tabbladen beschikbaar zijn

Overzicht van menu-items Coördinator
U kunt hier instellen welke tabbladen deze Coördinator ter beschikking staan. U kunt bijvoorbeeld functionaliteit die u niet gebruikt/waarin uw vragenlijst niet voorziet, blokkeren. Indien u voor meer Coördinatoren steeds dezelfde instellingen moet maken, kunt u dit beter via subtabblad Rollen instellen. Zie hiervoor ook het aparte hoofdstuk Rollen.

Overzicht van menu-items Gebruiker
U kunt hier instellen welke tabbladen de Gebruikers onder deze Coördinator ter beschikking staan. U kunt bijvoorbeeld functionaliteit die u niet gebruikt/waarin uw vragenlijst niet voorziet, blokkeren. Indien u voor meer Gebruikers steeds dezelfde instellingen moet maken, kunt u dit beter via subtabblad Rollen instellen. Zie hiervoor ook het aparte hoofdstuk Rollen.

 

Tabbladen kunnen ook via Rollen aan personen in die rol worden toegekend
Naast de mogelijkheid om per Beheerder en Coördinator bepaalde tabbladen uit te schakelen, kan dit nu ook via Rollen. U kent dan een Coördinator dan wel een Gebruiker een Rol toe, waarmee u in een keer de gewenste tabbladen beschikbaar hebt gesteld.
Bij veel Beheerders resp. Coördinatoren kan dit veel tijd besparen; u verliest echter de mogelijkheid om het per persoon individueel in te stellen.

 

Let op: als u een Rol verwijdert, dient u zelf de menu-items bij de coördinatoren/gebruikers opnieuw in te stellen! Zij hebben dan geen tabbladen meer; deze moet u per coördinator/gebruiker opnieuw toekennen. Het is daarom waarschijnlijk handiger om de rol aan te passen!